MusaStartti

MusaStartti -bändikerhot tarjoaa nuorille mahdollisuuden osallistua bändiopetukseen omalla koulullaan. Bändikerhoon voi osallistua soittotasosta riippumatta, myös ilman aiempaa soittokokemusta. Kerhossa käydään läpi bändisoittimia ja tutustutaan elektronisen musiikin tuottamiseen. Oppilaat saavat itse (opettajien johdolla) valita harjoiteltavan/esitettavän materiaalin sekä valita itselleen sopivimman soittimen/soittimet. MusaStartin toimintaan kuuluu viikottaiset bänditreenit (45min) koulupäivän jälkeen omalla koululla koulutettujen bändiohjaajien vetäminä sekä lukukausittaiset konsertit.

Kerhoihin osallistuminen rajataan oppilaskohtaisesti 2-3 lukuvuoden mittaiseksi, jolloin se on luonteeltaan taiteen perusopetukseen pehmeästi sitouttavaa, helpottaen oppilaiden ja perheiden ohjautumista intensiivisempään harrastamiseen.

Kerhon hinta on 150€/oppilas/kevätlukukausi

Kevätlukukaudella 2022 Pohjois-Helsingin Bändikoulu järjestää MusaStartti -kerhoja seuraavilla kouluilla:
– Suutarilan ala-aste
– Maatullin ala-aste
– Pohjois-Haagan ala-aste
– Haagan peruskoulu
– Suutarinkylän peruskoulu (Töyrynummi)
– Nurkkatien ala-aste
– Puistolan peruskoulu

MusaStartti järjestetään yhteistyössä Opetus- ja kulttuuriministeriön sekä Helsingin kaupungin kanssa.

Esittelyvideo:
Kysy lisää: