KORONA-AJAN YLEISOHJEITA POHJOIS-HELSINGIN BÄNDIKOULULLA

Päivitetty 4.1.2022

Pohjois-Helsingin Bändikoulun opetus toteutetaan lukuvuonna 2021-2022 lähiopetuksena. Lähiopetus toimipisteissä järjestetään terveysturvallisesti ja viranomaisten suosituksia noudattaen. Kaikessa toiminnassa on syytä välttää turhia lähikontakteja sekä noudattaa hyvää hygieniaa.

• Lähiopetukseen saa osallistua vain täysin terveenä ja oireettomana
  • Oppilaat tulevat tunnille juuri ennen tunnin alkua. Vältetään opetuspisteiden yleisissä tiloissa oleskelua
  • Vanhemmat eivät odota koulun tiloissa soittotunnin aikana
  • Tunnille tultaessa jokainen oppilas sekä opettaja pesee kätensä/käyttää käsidesiä
  • Suosittelemme VAHVASTI maskin käyttöä kaikille yli 12-vuotiaille oppilaille
  • Luokissa ovat pääsääntöisesti läsnä vain opettaja ja oppilaat
  • Huomioidaan turvavälisuositukset tunneilla, myös ryhmäopetuksessa
  • Mikäli Bändikoulun oppilaalla todetaan koronatartunta, ilmoitathan siitä viipymättä sähköpostitse rehtorille: mikko.kierikki(at)bandikoulu.fiVAH

Karanteenitilanteissa noudatetaan Opetushallituksen ohjetta, jonka mukaan taiteen perusopetusta voidaan toteuttaa tarvittaessa myös etäopetuksena. Oppilaiden ja perheiden on hyvä varautua siihen, että lyhyellä varoitusajalla opetus voidaan toteuttaa etänä, joko oppilaan tai opettajan flunssaoireiden tai karanteenin vuoksi.

Opetushallitus (OPH) on linjannut sivuillaan ohjeita taiteen perusopetuksen järjestämiseen lukuvuonna 2021-2022.

Viranomaissuositukset löytyvät kootusti myös TPO-liiton sivuilta

Etätunnit:

Etätunneilla käytämme pääsääntöisesti Zoom-sovellusta.

Etäopetukseen käyvät kaikki laitteet, joissa on kamera ja mikrofoni (läppäri, pad, puhelin jne.). Lisäksi tarvitset internet-yhteyden. Suosittelemme läppärin ja kuulokkeiden käyttöä etäopetuksen yhteydessä mikäli se on mahdollista. Pienempien oppilaiden kohdalla toivomme, että vanhempi/huoltaja olisi mukana ainakin ensimmäisen etätunnin aikana.

1. Lataa ja asenna Zoom ennen ensimmäistä tuntia ja tutustu siihen. https://zoom.us/download  Tietokonesovellus on ensimmäinen latausvaihtoehto sivulla eli “Zoom client for meetings”.
  2. Zoomiin ei tarvitse luoda omaa tiliä, mutta voitte sen halutessanne tehdä
  3. Liity etätunnille opettajan sähköpostiisi/huoltajan sähköpostiin lähettämällä linkillä
  4. Avaa opettajan lähettämä linkki sillä laitteella, jolla aiot etäopetukseen osallistua
  5. Ensimmäisen tunnin aikana opettaja opastaa lisää ohjelman käytöstä
Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Jäikö kysyttävää? Voit lähettää viestin alla olevalla lomakkeella, tai olla yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse.

Vieritä ylös