Musateknologia

Haluatko oppia äänittämään ja miksaamaan musiikkia? Kaipaavatko biisisi parempaa tuotantoa? Haluaisitko osata miksata bändejä livenä? Musateknologiassa saat valmiudet tuottaa, taltioida ja muokata musiikkia sekä opit liveäänentoiston perusteita. Tarjolla on 2 ryhmämuotoista kurssia sekä yksityisopetusta.
studio
Musiikin tuottaminen ja teknologia I

Musiikin tuotanto ja teknologia I -kurssi esittelee perustekniikat äänen tallentamisesta ja muokkaamisesta.

Kurssilla tutustutaan äänityslaitteistoihin (mm. mikrofonit, musiikkiohjelmistot), instrumenttien äänittämiseen ja digitaaliseen äänen muokkaukseen.

Kurssin myötä opitaan perustiedot ja -taidot opetuksessa käytettävien ohjelmistojen, laitteiden ja työtapojen toimintaperiaatteista sekä musiikkiteknologian termeistä ja sanastosta. Musiikkiteknologian opinnot antavat oppilaalle valmiuksia tuottaa, taltioida ja muokata omaa musiikkiaan sekä ymmärtää musiikkiteknologian merkitystä nykypäivän musiikissa.

Opetus tapahtuu ryhmissä 60min/viikko koko lukuvuoden ajan (syys+kevätlukukausi)
Musiikin tuottaminen ja teknologia II

Musiikin tuotanto ja teknologia II -kurssi on tarkoitettu Musiikin tuotanto ja teknologia I -kurssin käyneille tai edistyneemmille oppilaille.

Kurssilla syvennytään musiikkiohjelmistojen ja -laitteiden toimintaan, instrumenttien ja bändien äänittämiseen sekä digitaaliseen äänenmuokkaukseen eli miksaamiseen ja masterointiin.

Kurssilla opitaan hallitsemaan musiikin tuotantoon liittyviä kokonaisuuksia itsenäisesti sekä tutustutaan äänialan ammattilaisten työhön. Lisäksi kurssilla käydään läpi myös musiikin julkaisemiseen ja tekijänoikeuksiin liittyviä asioita.