Alta löydät ohjeet sujuvaan opiskeluun Bändikoulussa sekä vastaukset usein esitettyihin kysymyksiin. Lue ohjeet läpi ennen opiskelujesi aloittamista. Mikäli kysyttävää herää, ole yhteydessä koulusihteeri Katja Vartialaan tai koulutus- ja hankekoordinaattori Niklas Ahslvediin.

Oppilaan opas
Soitto- ja laulutunnit
Tule tunnille ajoissa. Ota mukaasi instrumenttisi ja kaikki tarvitsemasi nuotit sekä muistiinpanovälineet. Tunnille ei saa tulla sairaana. Jos sairastut, ilmoita poissaolosta omalle opettajallesi mahdollisimman hyvissä ajoin etukäteen.
Oppilas poissa tunnilta

Tuntia ei korvata. Ilmoita poissaolosta aina omalle opettajallesi. Pidemmän poissaolon osuessa kohdalle (esim. matka) tai jos oppilaalla on lääkärintodistus useamman viikon poissaolosta ole yhteydessä rehtori Mikko Kierikkiin (0408414217).

Opettaja poissa tunnilta

Opettajalla on lähtökohtaisesti sijainen. Jos opettajalla ei ole sijaista, hän itse korvaa pitämättä jääneen tunnin.

Montako oppituntia on lukukaudessa?

Syyslukukaudella:

• Instrumenttien yksityistunnit 15 oppituntia
  • Bänditunnit 14+konsertti
  • MusaStartti 14+konsertti

Kevätlukukaudella:

• Instrumenttien yksityistunnit 17 oppituntia
  • Bänditunnit 16+konsertti
  • MusaStartti 14+konsertti

Opetusaikataulut ja loma-ajat löytyvät  TÄÄLTÄ.

Ilmoittautuminen ja opintojen keskeyttäminen

Ilmoittautuminen tapahtuu aina koko lukuvuodeksi (lukuvuosi = syyslukukausi + kevätlukukausi). Oppilaspaikka on voimassa toistaiseksi. Jos haluat lopettaa tunnit syyslukukauden jälkeen, opinnot tulee irtisanoa kirjallisella ilmoituksella rehtorille lukukauden alussa ilmoitettuun päivään mennessä. Kesken lukukauden lopetetuista opinnoista ei palauteta lukukausimaksua.

Eepos

Pohjois-Helsingin Bändikoululla on käytössä Eepos-oppilashallintajärjestelmä. Uudet oppilaat saavat rehtorilta tunnukset Eepokseen. Kirjautumalla Eepokseen pääset tarvittaessa päivittämään tietojasi. Tiedottaminen ajankohtaisista asioista ja tapahtumista tapahtuu pääosin Eepoksen kautta.

Laskutus

Lukukausimaksu laskutetaan kahdessa osassa, yksi ennen lukukauden alkua ja toinen lukukauden alussa. Jos ilmoittautuminen tapahtuu virallisen ilmoittautumisajan jälkeen, lasku tulee yhdessä osassa. Laskut toimitetaan sähköpostitse ensisijaisen huoltajan tai täysi-ikäisen oppilaan sähköpostiosoitteeseen.

Laskun lähettäjä on laskutus(at)eepos.fi.

Varmistathan, että Pohjois-Helsingin Bändikoululla on tiedossa aktiivisessa käytössä olevat sähköpostiosoitteet. Omia yhteystietojasi voit tarvittaessa käydä muokkaamassa Eepoksessa.

Mikäli laskua ei löydy sähköpostista tarkista, ettei lasku ole joutunut roskaposti-kansioon. Pohjois-Helsingin Bändikoulu ei ole vastuussa asiakkaan sähköpostin toimivuudesta.

Ongelmien esiintyessä

Opiskeluihin liittyvissä ongelmissa kannattaa olla yhteydessä ensisijaisesti omaan opettajaan.

Muihin asioihin liittyvissä ongelmissa (esim. laskutus, Eepos yms.) ole yhteydessä rehtori Mikko Kierikkiin (0408414217).

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Jäikö kysyttävää? Voit lähettää viestin alla olevalla lomakkeella, tai olla yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse.

Vieritä ylös